fbpx

Stefan Engeseth

"ONE - Bli ett med kunden!" Vi är mitt i en konsumentrevolution och måste släppa in kunden i processen med att skapa nya produkter och tjänster. Föreläsningarna är fyllda med innovativa idéer.

Områden:

Mer information:

“ONE – Bli ett med kunden!”

ONE — Placera kunden i centrum av dina affärer!

Vi är mitt i en konsumentrevolution och måste släppa in kunden i processen med att skapa nya produkter och tjänster.
Gapet har aldrig varit större mellan vad företag lovar och vad konsumenter i själva verket upplever.

Samtidigt tjänar vissa företag miljoner på att arbeta med konsument- kraften istället för emot den.

Föreläsningarna är fyllda med innovativa idéer. Inspireras till nya sätt att tänka, visuella exempel på hur man kan använda produkterna som medium mm.

Hur skulle det se ut om Apple tillverkade en projektor i form av ett äpple?
Hur skulle en ny mobiltelefon se ut och fungera om Nokia verkligen ville ”connect people”?

Vad är nytt och originellt med innehållet i ONE?

Vi är mitt i en konsumentrevolution som kan knäcka företag och hela ekonomier. ONE handlar om att få konsumentkraften att arbeta för ditt företag – inte mot det, som i flera uppmärksammade fall. Vi måste låta kunden vara med i skapandet av nya produkter och tjänster för att säkerställa kundnyttan.
Företag som Shell och Philip Morris har lärt sig den hårda vägen medan andra företag som Ikea, Skype och Blocket hela tiden har utgått från kunden.

Vilka företagsproblem levererar ONE en lösning på?

Konsumenter kan inte degraderas till siffror i en databas. Följden har blivit att media delegerar allt mer tid åt att rapportera i konsumentfrågor. Med internet kan alla Sverka. Missnöjda konsumenter vänder ryggen åt varumärken som de konsumerat dagen innan. ONE visar hur vissa företag blivit otroligt framgångsrika utan att lägga en krona i traditionell marknadsföring.

Vilka mätbara resultat kan man få ut av ONE?

Kunderna är företagets största tillgång. Transformation till ett kundfokuserat företag innebär att låta kunden vara delaktig i processen att skapa nya produkter och tjänster som baseras på kundnytta.

Till vilka vänder sig innehållet i ONE?

Företagsledning, Affärsutveckling, IT/CR M, Marknadsföring, PR , Kommunikation och Information. Innehållet tilltalar alla som arbetar med kund och konsument relationer.

”Den största idéspruta jag sett… Stefans föreläsning gick från noll till hundra på kortare tid än de flesta bilar klara av.” UNG entreprenörskapsvecka / STARTcentrum

”Jag har hittills inte varit med om en så hög grad av interaktivitet och nätverkande bland konferensdeltagare. Stefan är en inspiratör och kreatör av stora mått, både som föredragshållare och moderator!” Henrik Lantz, projektledare, Bonniers

Stefan Engeseth, författare, konsult och föreläsare. På sin fritid läste han management och marknadsföringslitteratur, ett stort intresse som har lett till skapandet av hans egna teorier och koncept. Stefans idéer är ofta innovativa och framtidsorienterade, ibland på gränsen till vad som anses traditionellt acceptabelt. Dock, baseras alla idéer på verkligheten om att utan innovation och visioner så överlever inte företag i dagens konkurrensutsatta affärsvärld.
Internationell media har beskrivit honom som en av världens ledande experter och talare inom sitt område, men själv vill han se det han gör som sunt förnuft.
Stefan har hållit hundratals föreläsningar och workshops i olika delar av världen för företag och akademiska institutioner. Stefan har föreläst för ex. AGA, Statoil, Oracle, OMD, Danske Bank, Telelogic, Handelsbanken, Posten samt Internets- entreprenörs- kreativitets- marknads- akademiska- affärsseminarium. Stefan är baserad i Stockholm men föreläser även utomlands i ex Amsterdam, Prag, Dubai, New York, Bombay, Singapore, London, Brussels.

Bokningsförfrågan för Stefan Engeseth

Det är kostnadsfritt att skicka förfrågan till Novarum. Skicka din bokningsförfrågan via formuläret nedan så återkommer vi inom kort. Spar tid – vinn kvalité, låt oss göra jobbet!