fbpx

Sofia Hagelin

Länge leve lågkonjunkturen. Sofia Hagelin startade modeföretaget Heart of Lovikka år 2009 när lågkonjunkturen började få fäste i Sverige. Hon startade utan varken finansiering eller erfarenhet av modebranschen. Idag har företaget 40 återförsäljare i Sverige och har påbörjat expansion till Norge och Japan.

Områden:

Bokningsförfrågan för Sofia Hagelin

Det är kostnadsfritt att skicka förfrågan till Novarum. Skicka din bokningsförfrågan via formuläret nedan så återkommer vi inom kort. Spar tid – vinn kvalité, låt oss göra jobbet!

Mer information:

Länge leve lågkonjunkturen

Sofia Hagelin startade modeföretaget Heart of Lovikka år 2009 när lågkonjunkturen började få fäste i Sverige. Hon startade utan varken finansiering eller erfarenhet av modebranschen. Idag har företaget 40 återförsäljare i Sverige och har påbörjat expansion till Norge och Japan. I år blev Heart of Lovikka nominerat till Årets Modeföretag av Moderådet och Kronprinsessan Viktoria har köpt sin första Heart of Lovikka‐klänning.

 Så växer företget i dåliga tider.

Det är lågkonjunktur i Sverige. Varslen ökar. Handeln visar sina sämsta tillväxtsiffror på femton år.Alla klagar på att det ”går så dåligt”, man kurar ihop och blir lite uppgiven. Ser hur siffrorna dalar. Alla kan lyckas i högkonjunktur, det är inget svårt. Men det är i svårare tider som agnarna skiljs från vetet. Extrakrafterna måste plockas fram så man gör ett ryck och tar sig förbi sina konkurrenter. Det gäller att satsa när det är som svårast. För nu finns chanser att ta marknadsandelar. Det kräver mod, det kräver satsningar och det kräver att alla i företaget ser möjligheter istället för problem. Nyckeln till framgången är ett målmedvetet varumärkesarbete och starkt fokus på försäljning.

Sofia berättar om hur hon har byggt varumärket Heart of Lovikka med begränsade medel. Hon avslöjar sina bästa tips för att maximera avtrycket i sociala medier och om hur hon skapar PR för sitt företag. Hon talar om vikten av ett strategiskt försäljningsarbete och hur hon jobbar med försäljning. Hon berättar om misstagen hon gjorde i början och vad hon har lärt sig av dem. Hela tiden varvas exempel från hennes verksamhet med konkreta tips och råd.

Uppdragsgivare har bland andra varit Svenskt Näringsliv, Företagarna, Tillväxtverket, Handelshögskolan i Stockholm, DI Gasell, m fl.

Sofia Hagelin grundade Heart of Lovikka 2009. Innan dess drev hon resebyrån Resfeber i tio år. Resfeber var den femte största researrangören i Norden. Sofia Hagelin brinner för kvinnligt entreprenörskap och är utsedd till Ambassadör för Kvinnors Företagande av Tillväxtverket. Hon har bland annat listats som en av Framtidens Kvinnliga Ledare av Shortcut, 3 år i rad. Samt som en av Sveriges Supertalanger i Veckans Affärer. Hon är även krönikör i tidningen Entreprenör, bloggar på Svenskt Näringslivs blogg Företagsamt och sjunger i jazzorkester. Sofia är gift, har tre barn och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.