fbpx

Reidar Svedahl

”Service till tusen” När Reidar arbetade som turistchef för Norrköpings kommun, insåg han att man var tvungna att satsa mer på deras bemötande gentemot besökarna. Som ett led i att förbättra besökarens intryck av stan, bestämde Reidar sig för att samla 1000 personer en kväll och prata om service. Därav namnet, ”Service till tusen”. Föreläsningen gick utöver all förväntan, då det kom närmare 2000 personer, varav endast 1400 fick plats. Resultatet av arrangemanget och antalet deltagare har därför resulterat i att Reidar nu har framfört liknande föreläsningar vid fler än 100 tillfällen runt om i Sverige.

Områden:

Bokningsförfrågan för Reidar Svedahl

Det är kostnadsfritt att skicka förfrågan till Novarum. Skicka din bokningsförfrågan via formuläret nedan så återkommer vi inom kort. Spar tid – vinn kvalité, låt oss göra jobbet!

Mer information:

”Service till tusen”

När Reidar arbetade som turistchef för Norrköpings kommun, hösten 2001, insåg han att man var tvungna att satsa mer på deras bemötande gentemot besökarna. Det handlar om det första intrycket som besökare får av staden och hur det påverkar deras intresse av att återvända till som turist, boende och/eller starta affärsverksamhet där.
Som ett led i att förbättra besökarens intryck av stan, bestämde Reidar sig för att samla 1000 personer en kväll och prata om service. Därav namnet, ”Service till tusen”.

Föreläsningen gick utöver all förväntan, då det kom närmare 2000 personer, varav endast 1400 fick plats. Resultatet av arrangemanget och antalet deltagare har därför resulterat i att Reidar nu har framfört liknande föreläsningar vid mer än 100 tillfällen runt om i Sverige.

Innehåll

Reidar förklarar och tydliggör:

  • vad service är.
  • varför det är viktigt för åhörarens uppdragsgivare och minst lika viktig för åhöraren själv.
  • att service är roligt.
  • att service är enkelt.
  • att service inte behöver kosta extra pengar, personal eller prylar.
  • att service är lönsamt oavsett hur du mäter.
  • att kunden upplever service som ett mycket viktigt kriterium i valet mellan olika leverantörer.

Form och framförande

  • Ingen tjusig teknik.
  • 100% självupplevt och åhörarna känner igen sig.
  • Många seriösa budskap som blandas med många stora skratt.
  • Mycket kroppsspråk och fart i föreläsningen.
  • Läser av publiken under gång och gör snabbanpassningar.

Resultat

  • Vanligaste kommentar; ”enormt mycket att ta till sig och jätteroligt”.
  • Lätt att ta till sig, många egna aha upplevelser som fastnar hos den enskilde.
  • Lätt att använda för egen fortsatt diskussion/utveckling i företaget.
  • Budskapet fastnar och blir för många något de tar med sig i sin vardag.

Reidar Svedahl benämns ofta som en rolig och litet galen norrman, men klok. Uppfattningen är att han har en positiv och kreativ utstrålning och att bidrar till nytänkande. Han är även tidigare känd som VD för Goodjet — flygbolaget som fick mycket media på rekordtid, men dessvärre inte de pengar bolaget behövde. Senare är Rediar känd som nordisk chef för Ryanair och turistchef på deltid i Nyköping. Han har även varit Sverigechef för Turkietresor AB.