Motivation – Grunden du bygger själv
Motivation = “Psykologisk term för de faktorer hos individen som väcker, formar och riktar beteendet mot olika mål. Teorier om motivation förklarar varför vi över huvud taget handlar och varför vi gör vissa saker snarare än andra.”
Ibland råder det stor förvirring om vems ansvar det är att hålla en medarbetare motiverad att prestera på arbetet. Är det chefen, kollegerna, medarbetaren själv eller en kombination av flera olika personer?
Föreläsningen utgår från att det är en kombination – men att medarbetaren har ett ansvar att skapa de rätta förutsättningarna för att ta emot de externa motivatorer som övriga bidrar med. Från ett hälsoperspektiv arbetar vi med konkreta verktyg för att hantera stress och dippar i motivationen samt bygga den grund som krävs för att hålla en stabil nivå, även om stöd från externa motivatorer helt skulle saknas.
Föreläsningen – Prestation i Balans
Ingenstans i världen är utbrändhet lika vanlig som i Sverige och ändå spenderar vi generellt färre timmar på arbetsplatsen än de flesta andra länder. Hur ska vi kunna prestera mer utan att det går ut över vårt välmående hur kan vi påverka vår vardag för att hinna med både
de krav som samhället ställer på oss och vad vi själva tycker är viktigt för att må bra.
Föreläsningen går igenom hur vi skapar en grund som hjälper oss att orkar mer och hur vi
kan påverka hur vi hanterar händelser och förändringar i livet som vi måste hantera. Struktur och planering i all ära, men när tiden ändå tar slut behöver vi fokusera på de faktorer vi kan påverka för att bli effektiva och nyttja tiden till max, både till arbete och välmående.
Karin föreläser också under dessa rubriker:
- Hållbar försäljning
- Hållbar säljledning
- Strategi & Hälsa
Karin Dellback har varit aktiv i friskvårdsbranschen under många år. Resan började med föräldrar som drev ett gym och fortsatte med studier i psykologi och folkhälsa. Därefter har Karin arbetat med försäljning på Nordens ledande träningskedja (SATS). På SATS började arbetet med företag och intresset för att hjälpa företag att maximera lönsamheten genom sin personal. Efter sex år som försäljningschef ville Karin ta steget vidare och, i stället för att leverera träning, ge råd om hur hälsa kan vävas in i företagets övergripande strategi. Karin erbjuder därför föreläsningar inom de områden hon behärskar.