En stark vision tänder stjärnor och attraherar fans
”Dreams are extremely important. You can’t do it unless you can imagine it.”/ George Lucas
Helena Timander och Marie Alani leder workshops och inspirationsföreläsningar på nedanstående teman. De bjuder på lekfulla föreläsningar med mycket publikkontakt – långt bort från tråkiga powerpoint-presentationer.
Innehållet anpassas till målgruppen.
Förslag på andra föreläsningsrubriker:
Bli en rockstjärna – en föreläsning om visionära företagskulturer
De flesta företag har formulerat en visionsmening som står på hemsidan. Men det är få som förstått sprängkraften i en levande framtidsvision, som alla förstår och tar till sig. I denna inspirerande föreläsning delar vi med oss av case där visionen skapat stort engagemang och imponerande resultat. VI ger er tips och verktyg på hur ni själva kan skapa en kraftfull vision och hur ni kan använda den som motor i verksamheten. Visionen är både bränslet och vägvisaren för att tända stjärnor och attrahera fans.
Bli världen tajtaste rockband – en föreläsning om värdegrund & spelregler
Spelregler handlar hur vi ska bemöta varandra, skapa tillit och hantera konflikter. Det är helt enkelt värdegrunden i praktiken. Målet är att skapa en kultur där alla följer samma spelregler. I en stark företagskultur känner människor både större trygghet och motivation att engagera sig och prestera på hög nivå. I denna föreläsning ger vi er verktyg att skapa tydliga spelregler och tips på hur ni ska få dem att fungera i vardagen. Gå från att dokumentera er värdegrund till att leva den – det är då ni tänder stjärnor och attraherar fans.
Helena Timander och Marie Alani brinner för visioner som motor och magnet för att nå storslagna resultat och är faktiskt Sveriges enda visionsstrateger.
Att visionera och tänka stort är något vi är ganska ovana vid i Sverige och vi märker att det finns ett stort intresse.
De är båda två vana föreläsare och tycker att det är fantastiskt kul att få inspirera människor att växa och tänka nytt. Helena och Marie föreläser alltid tillsammans, vilket ger en spännande dynamik.
Föreläsningen kan fås både på svenska och engelska.
Helena Timander är en nyfiken och vetgirig person och som tycker om att lära sig nya saker. I botten har hon en master i internationell ekonomi. Helenas nyfikenhet har fått henne att prova många olika yrkesroller och branscher alltifrån produkt- och säljchef till HR- och managementkonsult, både som anställd och egen företagare. En annan stark drivkraft är utveckling och de senaste åren har Helena bl.a. jobbat som coach, varit uthyrd som HR-chef och utbildat inom kommunikation och service.
Marie Alani har ett stort intresse för alla sorters media, sociala medier och popkultur. Det livslånga intresset ledde henne till en amerikansk B.A. examen i internationell kommunikation. Eftersom Marie är en ”kunskapsjunkie” har hon även utbildat sig inom en rad andra ämnen från design management till idrottspsykologi. Marie är nyfiken på människors livsval, drivkrafter och kreativitet. Hon har också tidigare jobbat med PR och varumärkesfrågor, både på byrå och i egen regi.